A jogosultság ellenőrzéséhez KAÜ belépés szükséges.
Felhívjuk a Pályázók szíves figyelmét, hogy a Napenergia Plusz Program keretében kizárólag azokat a vállalkozási szerződéseket fogadja el a Támogató, amelyek a Pályázati Felhívás mellékleteként közzétett, kötelezően alkalmazandó vállalkozási szerződéssablon szerint kerültek megkötésre. A vállalkozási szerződés tartalmi rendelkezéseitől eltérő vagy azokat kiegészítő külön megállapodásokat, mellékleteket az elszámolások, illetve a teljesítés ellenőrzése során Támogató nem tudja figyelembe venni, ezeket a Pályázó csak saját felelősségére fogadhatja el vagy írhatja alá.
Tisztelt Kedvezményezettek!
Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy 2024. március 12-én a honlapon megjelent előlegigénylés benyújtásához kapcsolódó kitöltési útmutató két ponton módosításra került.
A módosítás az útmutató alábbi pontjait érinti:
2. Előleg igénybevételére vonatkozó eljárásrend 4. bekezdése:
A kifizetési ütemezés „A” verziója (a továbbiakban: „A” verzió) esetében a vállalkozási szerződésben rögzített bruttó vállalási ár 34%-ának megfelelő vállalkozói előleget a Kedvezményezett az önerő terhére fizeti. Ebben az esetben támogatói okiratban nevesített kivitelező által a hatályos számviteli és Áfa törvényeknek megfelelő, valamint a költségvetéssel azonos tartalmú, a Kedvezményezett nevére és a beruházás címére kiállított előlegszámlát, valamint a számla kiegyenlítését igazoló dokumentumot (Kedvezményezett bankszámlakivonata, pénztárbizonylat, ennek hiányában készpénzátvételi elismervény, vagy Kivitelező bankszámlakivonata, vagy kivitelező könyvelt tranzakciójáról szóló dokumentum) az időközi elszámolás alkalmával szükséges benyújtani. Az erre vonatkozó iránymutatást az időközi jelentésekhez készült kitöltési útmutató tartalmazza.
4. Az előlegigénylés benyújtása
A befizetést a kedvezményezettnek igazolnia szükséges az alábbi módok egyikén:
4.1 Díjbekérőre vonatkozó elvárások
Kérjük a módosítások szíves figyelembevételét!
Üdvözlettel: NFFKÜ Zrt.
Tisztelt Pályázók!
A Napenergia Plusz Programban főszabály szerint nem adható támogatás olyan ingatlanban tervezett beruházásra, amelyben – a jelen közleményben részletezett Európai Uniós értelmezésnek megfelelő – vállalkozás működik. A támogató NFFKÜ méltányosságból lehetővé teszi az ilyen okból elutasított támogatási kérelmek újbóli elbírálását. Az érintett pályázók ezt kifogás keretében kezdeményezhetik a kapcsolódó nyilatkozatminta kitöltésével, benyújtásával.
A Napenergia Plusz Programban biztosított vissza nem térítendő támogatás célja, hogy a saját tulajdonú lakóingatlannal rendelkező magánszemélyek számára teremtsen lehetőséget lakóépületeik megújuló energiaforrással való ellátására, zöldenergia saját célú termelésére és tárolására.
A Napenergia Plusz Program pályázati felhívás (a továbbiakban: pályázati felhívás) 4. pontja értelmében nem nyújtható támogatás a Pályázó részére, ha a beruházással érintett lakóingatlan vállalkozás székhelye, telephelye, fióktelepe. A pályázati felhívás értelmezése1 megegyezik az Európai Unió Bírósága gyakorlatában használt meghatározással, amely szerint vállalkozás minden gazdasági tevékenységet folytató jogalany, függetlenül attól, hogy milyen a jogi formája és milyen módon kap finanszírozást. Gazdasági tevékenység minden olyan tevékenység, amely áruk és szolgáltatások felkínálását jelenti a piacon.
Az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. cikkének (1) bekezdésében említett állami támogatás fogalmáról szóló Bizottsági közlemény szerint a jogalanyt tevékenységének jellege alapján sorolják be vállalkozásként.
A Bizottság közleménye2 alapján:
Az állami támogatási szabályok alkalmazási körén kívül eshet a támogatás, ha az adott lakóingatlan gazdasági tevékenységre való használata kizárólag járulékos jellegű marad, vagyis olyan tevékenység végzésére hasznosul, amely közvetlenül kapcsolódik és szükséges az infrastruktúra üzemeltetéséhez, vagy szervesen kapcsolódik annak fő, nem gazdasági használatához3.
Egy ingatlan vegyes használatának megítélése során a Támogató ellenkező bizonyítás hiányában csak a kérelem tartalma alapján dönthet. Ha a benyújtott lakcímkártyán és az adóigazoláson az adószámhoz feltüntetett cím azonos, azt állapítja meg, hogy a Pályázó státuszából adódóan (pl. adószámmal rendelkező magánszemély) az ingatlanon gazdasági tevékenységet folytat, ezért a pályázati felhívásban rögzítettek szerint nem részesülhet támogatásban, a támogatási kérelmet elutasítja.
A Támogató a fent jelzett kizáró okokra hivatkozással elutasított kérelem esetében, méltányosságból kifogás keretében is lehetőséget biztosít a Pályázóknak arra, hogy hitelt érdemlően igazolják, a lakóingatlanra kért támogatást kizárólag nem gazdasági célra kívánják igénybe venni.
Hitelt érdemlő igazolásként a Támogató elfogadja, ha a Pályázó nyilatkozik arról, hogy a pályázatban érintett ingatlannal kapcsolatosan teljes körűen megfelel a következő állítások mindegyikének, egyúttal vállalja, hogy az alábbiakat a projekt megvalósítása során és annak fenntartási időszaka alatt is maradéktalanul biztosítja:
A Támogató fenntartja magának a jogot arra, hogy a beruházással érintett ingatlantól eltérő helyen történő gazdasági tevékenységre vonatkozó nyilatkozati adatok kapcsán további alátámasztást kérjen be, szükség esetén a feljebb hivatkozott rendelkezésekre figyelemmel, mérlegelési jogkörében eljárva, a pályázatot vagy kifogást elutasítsa.
A Támogató a még elbírálás alatt álló pályázatok esetében hiánypótlás útján is felszólíthatja a Pályázót a nyilatkozat megtételére. A Támogató a kifogás vagy hiánypótlás keretében benyújtható nyilatkozathoz egységes nyilatkozatmintát készít és tesz közzé honlapján.
A közleménnyel kapcsolatos gyakorlati tennivalókról összeállított segédlet elérhető a Segédletek menüpontban.
1: ld. a pályázati felhívás 3. oldalán található lábléces hivatkozásban
2: A Bizottság Közleményének 2.1 pont 7-10. alpontja szerint https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/?uri=CELEX:52016XC0719(05)
3: A Bizottság Közleményének 207. pontja szerint
Tisztelt Érintettek!
Felhívjuk figyelmüket, hogy amennyiben a támogatói okirat hatályba lépését követően olyan igény – pl. kifizetési ütemezés módosításának igénye – merül fel, amely a vállalkozási szerződés és a támogatói okirat módosítását vonja maga után, az erre irányuló kérelem a pályázati felületen nyújtható be.
A Kedvezményezettnek a támogatói okirat hatályba lépésével egyidejűleg megjelenik a támogatott beruházás műveleti gombjai között a „TO módosítási igény” feliratú gomb. Ennek megnyomásával a Kedvezményezettnek lehetősége nyílik elindítani a támogatói okirat módosítását, amelyhez szövegesen kell bemutatnia a módosítási igényét.
Felhívjuk figyelmüket, hogy amennyiben a támogatói okirat módosítására irányuló kérelem benyújtásra kerül, annak elbírálásáig egyéb folyamat – újabb módosítási igény vagy kifizetési kérelem – indítása nem lehetséges.
A Támogató a beérkezett módosítási igényeket a beérkezés sorrendjében megvizsgálja, és amennyiben a kérelem elbíráláshoz további információ(k)ra, dokumentum(ok)ra van szüksége, azokat bekérheti a Kedvezményezettől.
Üdvözlettel: NFFKÜ Zrt.
Az ügyfélszolgálatnál kezdeményezhető a pályázó és kivitelező összerendelésének módosítása
Ha a Napenergia Plusz Programra jelentkezett pályázó a korábban kiválasztott kivitelező helyett másik mellett döntene, ezt akkor is megteheti, ha a vállalkozó az önként átadott pályázati adatokkal már elkezdte rögzíteni a költségvetést. Ennek érdekében az ügyfélszolgálat e-mail-címére küldött megkeresésben kérhető a vállalkozás leválasztása a pályázatról.
A folyamat lépései:
Ezt követően a pályázó az általa választott legfeljebb három kivitelezőnek kapcsolatfelvételi űrlapot küldhet a pályázati felületen.
Tájékoztatjuk a Napenergia Plusz Programban résztvevő, előminősítést megszerző pályázókat és a regisztrált kivitelezőket, hogy a termékregisztrációs kérelmek feldolgozása folyamatos, a 2024. február 5-ig beérkezett kérelmek elbírálása beérkezési sorrendben február 9-éig megtörténik. A kérelmek feldolgozásának időpontja nem befolyásolja a támogatás odaítélését.
Tisztelt Pályázó!
Ezúton értesítjük, hogy a pályázati felület 2024. január 15-én 10 órakor megnyílt.
A Kitöltési útmutató pályázói előregisztrációhoz az alábbi linken, valamint a segédletek között elérhető.
Felhívjuk figyelmét, hogy az előregisztrációs kérelem benyújtása nem jelenti a támogatás automatikus megítélését, annak sorrendiségét nem befolyásolja. A támogatás megítélése a sikeres előregisztrációt követően, a vállalkozási szerződés birtokában benyújtott támogatási kérelem alapján történik.
NFFKÜ Zrt.
Tájékoztatjuk az Érdeklődőket, hogy a Napenergia Plusz Programmal kapcsolatos hiteles információkat jelen pályázati oldalunkon jelenítjük meg, illetve tájékoztatást a +36 70 903 8735 hívószámú telefonos ügyfélszolgálatunkon keresztül, valamint a [email protected] e-mail címen nyújtunk.
A pályázattal összefüggő minden egyéb információért, amely a különböző médiaplatformokon, vagy az online- és nyomtatott sajtóban jelenik meg, a Támogató nem vállal felelősséget.
Üdvözlettel:
NFFKÜ Zrt.
Tisztelt Érdeklődők!
Felhívjuk figyelmüket, hogy 2024. január 4-én közzétételre került a Napenergia Plusz Program 1. számú módosítása. A módosítás az alábbi pontokra vonatkozik:
A módosított dokumentumok elérhetők a Letölthető dokumentumok menüpontban. Kérjük az Érdeklődőket a Felhívás és a kapcsolódó dokumentumok figyelmes elolvasására.
Üdvözlettel:
NFFKÜ Zrt.
Tisztelt Pályázók!
Felhívjuk a pályázók figyelmét, hogy a Program keretében csak olyan költség számolható el, amely az előregisztrációs kérelem jóváhagyása után keletkezett és a Pályázati felhívás alapján elszámolható költségnek tekinthető. A Támogató vizsgálja, hogy a pályázó és a generálkivitelező között létrejövő vállalkozási szerződés aláírásának dátuma nem korábbi, mint az előregisztrációs kérelem jóváhagyása. Amennyiben ez a feltétel nem teljesül, a keletkezett költségek nem számolhatók el.
Üdvözlettel:
NFFKÜ Zrt.
Tájékoztatjuk az Érdeklődőket, hogy a Napenergia Plusz Program keretében a kivitelezői regisztráció megkezdése 2023. december 4. napjától lehetséges a „Kivitelezői belépés” gomb lenyomását és az ügyfélkapus azonosítást követően.
Tájékoztatjuk a Pályázókat, hogy 2024. január 15. napjától a pályázati oldalon, a „Pályázói belépés” gomb lenyomásával és az ügyfélkapus azonosítást követően kezdhetik meg az előregisztrációs kérelem kitöltését. Az előregisztráció során a Pályázó személyét érintő adatok, valamint a beruházással érintett ingatlan adatainak megadása, továbbá az alátámasztó dokumentumok feltöltése szükséges.
Figyelem! Az előregisztrációs kérelem benyújtása nem azonos a támogatási kérelem benyújtásával. Támogatási kérelem benyújtása a sikeres előregisztrációt követően, a Kivitelezővel történő vállalkozási szerződés megkötését, valamint a háztartási méretű kiserőmű (a továbbiakban: HMKE) létesítésére irányuló csatlakozási kérelem szolgáltatóhoz történt benyújtását követően lehetséges!
Ügyfélszolgálati elérhetőségeink:
Telefonon a +36 70 903 8735 számon ügyfélszolgálati időben.
Ügyfélszolgálati idő: hétfő – péntek: 8:00 – 16:00
Írásban a [email protected] e-mail-címen.